Parikymppisenä HS-taudin ensioireet saanut Kaisa kertoo, että HS-tautiin liittyy paljon epätietoisuutta.
”Ihmisten suhtautuminen on usein ollut epäileväistä. Ei ilkeätä tai negatiivista, mutta pitää aina kovasti yrittää sivistää ihmisiä, että mikä tämä tauti on.”
Tietämättömyys voi toisinaan johtaa hämmentäviin tilanteisiin.
”Olen tehnyt mallin hommia aika pitkään, ja valokuvaajat on välillä sanoneet vähän ilkeästi, että onpas sinulla tuota vartalon aknea mitä pitää editoida jälkikäteen. Ikään kuin työllistäisin heitä lisää sen takia, että mulla ei ole virheetön iho”, Kaisa muistelee.



